Kluby organizują Grand Prix. Znamy szczegóły

Pięć klubów rywalizujących w ligowych rozgrywkach wyszło z inicjatywą organizacji cyklu Grand Prix z udziałem najlepszych quizowiczów. Wcześniej Zarząd ISQ nie planował przeprowadzenia rywalizacji w elitarnym cyklu.

Grand Prix w Internet Speedway Quiz ma długą historię. Zazwyczaj organizowany był pod egidą Zarządu. Przeprowadzane były eliminacje, które wyłaniały najlepszych quizowiczów. Ci walczyli w kilku rundach o tytuł. Zawody były obsadzone tak silnie, jak finał Indywidualnych Mistrzostw.

Organizacja Grand Prix to zasługa pięciu klubów. – Pomysł na organizację cyklu zaświtał w głowie już na początku sezonu kiedy dowiedziałem się, że Zarząd nie zamierza w ogóle organizować GP. Po sukcesach Grand Prix FT stwierdziłem, że warto spróbować i zrobić rozeznanie wśród trenerów kto byłby chętny na organizację rundy. Ostatecznie prócz mnie chęć wyrazili Pirek, Magik, Jessup i Daniel. Każdy z nich wziął na siebie organizację jednej rundy – powiedział Plonek w rozmowie z Portalem ISQ.

Plonek nie ma pretensji do Zarządu ISQ za brak organizacji cyklu Grand Prix. – Mimo iż można wiele zarzucić Zarządowi to myślę, że akurat tutaj nie ma się czego doczepić. Od początku były jasne sygnały, że skupiają się głównie na lidze, a GP nie zamierzają organizować. Myślę, że chyba nikt nie spodziewał się takiego zaangażowania wśród graczy w ISQ i dlatego nie powstał cykl. Dopiero w ostatnich chwilach dostałem sygnały, że Grand Prix może być pod patronatem Zarządu – dodał.

Trener Fajrant Team działa w porozumieniu z przedstawicielami Dobrych Duszków, White Sox, Red Sox i Buoni Fantasmas. Trwają już prace nad ustaleniem listy startowej i terminarza. – Przy obecnej postawie Zarządu z ustaleniem listy startowej GP moglibyśmy czekać gdzieś do czwartej rundy tych rozgrywek – wbił szpilkę Zarządowi Plonek.

– Jest to oddolna inicjatywa i tak jak wcześniej wspominałem będą to zawody nieoficjalne. Pojedziemy w formacie 24 zawodników 23 stałych plus jedna dzika karta na rundę dla organizatora. Po czterech przedstawicieli będą mieli organizatorzy czyli FT, DD, WS, RS i BF a po jednym miejscu otrzymają BC, RZ i CT. Nie zamierzamy robić żadnych eliminacji, to kogo wystawi jaki zespół będzie wewnętrzną sprawą trenera i klubu. Zamierzamy pojechać sześć rund, gdzie pięć zorganizuje dana drużyna a szóstą – finałową zorganizujemy wszyscy razem – zakończył Plonek.

Start a Conversation