Tym razem innych pytań niż o części motocykla nie będzie. Artas organizuje turniej wiedzy technicznej

6 stycznia zorganizowany zostanie Turniej wiedzy technicznej. Jego pomysłodawca – Artas – pytać będzie jedynie o części motocykla i inne rzeczy, które związane są z wiedzą techniczną. Już wcześniej Artas w jednym z meczów ligowych próbował pytać o te tematy i wtedy wywołało to duże kontrowersje. Tym razem innych pytań nie będzie.

– Tak dokładnie nie wiem kiedy to mi przyszło do głowy. Chyba już w trakcie tego wiosennego zrywu. Pomyślałem, że żużel to przecież nie sama historia i aktualności, ale przede wszystkim to na czym i w jaki sposób przebiegają zawody. Na co dzień pracuję przy motocyklach żużlowych, więc przygotowanie takich pytań „z pamięci” nie jest dla mnie wielkim problemem. Byłem świadomy, że pytania konserwatywnej części graczy mogą się nie spodobać, więc w planach był od razu „turniej pilotażowy” – powiedział Artas.

– Potem postanowiłem przemycać pojedynczo te pytania do puli, bo dotyczą wiedzy o żużlu i to bardzo. Nie wiem nawet czy któreś w ogóle było przyjęte. Ostatecznie potrzeba zmusiła mnie do ich użycia w meczu ligowym. Jak to się skończyło, chyba wszyscy pamiętają. Chciałbym jednak zapewnić, że motocykle żużlowe mają więcej wspólnego z żużlem, aniżeli Agnieszka Radwańska – dodał z uśmiechem zawodnik White Sox.

Jaka będzie dokładna tematyka pytań? – Prawdę mówiąc, forma ISQ dość ogranicza zakres pytań. O niektóre rzeczy nie mogę pytać, bo odpowiedź byłaby zbyt rozbudowana, albo regionalne nazewnictwo powodowałoby zamieszanie. Przykładem jest choćby stalowy but nazywany przez jednych łyżwą, przez innych laczkiem czy oszycia motocykla znane też jako derki, plały, poszycia, obszycia itd. Pytania będą jednak dotyczyły części zarówno podwozia jak i silnika, a także ich producentów czy twórców. W kilku pytaniach wiedza historyczna może się przydać, bowiem wielu byłych zawodników po zakończeniu kariery tworzy podzespoły według swojego patentu – stwierdził Artas.

Formuła turnieju to turniej trzynastobiegowy, bez półfinałów i finału. – Spodziewam się, że momentami może nie być łatwo, chociaż motocykl żużlowy jest tak prostą, żeby nie powiedzieć prymitywną konstrukcją, że każdy kto grzebał coś przy autach czy Simsonach i Rometach, powinien kojarzyć fakty. Dla bezpieczeństwa turniej będzie bezwzględnie trzynastobiegowy plus ewentualne biegi dodatkowe. Na ten moment mam 23 pytania, ale do czasu turnieju jeszcze kilka z pewnością powstanie – zakończył.

Turniej odbędzie się 6 stycznia, a jego początek wyznaczono na godzinę 20:00.

Start a Conversation